handel na kołach

Handel mobilny na kołach. Może to biznes dla Ciebie?

Sieć „abc na kołach” jest największą siecią mobilnego handlu w Polsce. Wpisują się w trend mobilności, choć inaczej niż większość uczestników e-commerce: sprzedają swoje produkty z samochodów…

Mają już sto specjalistycznych aut-sklepów. Obsługują małe miejscowości i wsie w Polsce, w których nie ma sklepów stacjonarnych. Handel mobilny rozwija się bardzo dynamicznie, a że jest potrzebny może poświadczyć każdy, kto ma do najbliższego sklepu stacjonarnego więcej niż 7-10 kilometrów…

Handel mobilny walczy z wykluczeniem społecznym

Sieć „abc na kołach” rozwijana jest przez Grupę Eurocash. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.

 Sieć „abc na kołach” powołaliśmy do życia w 2015 roku – wspomina Arnaldo Guerreiro, członek zarządu Grupy Eurocash. – W tamtym czasie około 4,6 mln Polaków nie miało dostępu do stacjonarnego sklepu spożywczego, a polska wieś zaczynała się intesywnie zmieniać. Choć rynek handlu obwoźnego w Polsce już wtedy istniał, to od zawsze brakowało na nim profesjonalnych graczy, którzy prowadziliby sprzedaż produktów spożywczych z zachowaniem najwyższych standardów, w tym dotyczących higieny i obsługi klienta. Zaczynaliśmy wówczas od 10 mobilnych sklepów i docieraliśmy do wsi i miejscowości w województwie lubelskim, mazowieckim,
i podkarpackim. Później pojawiliśmy się stopniowo w województwie świętokrzyskim, łódzkim, małopolskim i śląskim

Aktualnie „abc” jest największą siecią handlu detalicznego na kołach w Polsce i znaczącym graczem w skali całej Europy. Śmiało można powiedzieć, że udało im się sprofesjonalizować rynek handlu mobilnego w Polsce, zapewniając tysiącom mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi dostęp do usług handlowych na poziomie dużych miast i aglomeracji.

Jak działa handel mobilny na kołach?

„abc na kołach” to sieć ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które prowadzą sprzedaż ze specjalnie zaprojektowanych do tego celu samochodów. Każdy z nich posiada specjalistyczne wyposażenie, w tym odpowiednio przygotowane lady chłodnicze i mroźnię.

Mobilne sklepy zaopatrują się w hurtowniach Eurocash Cash&Carry i mają dostęp do całej oferty liczącej ok. 5 tys. produktów. Ponadto przedsiębiorcy mogą również korzystać z oferty dostawców regionalnych, zamawiając u nich np. pieczywo, wędliny czy ciasta. W samym aucie „abc na kołach” dostępnych jest średnio ok. 500-600 produktów.

Największą sprzedaż z mobilnych sklepów notują produkty nabiałowe, takie jak mleko czy jajka, a także produkty świeże, w tym warzywa i owoce, wędliny, pieczywo, a ponadto napoje, asortyment suchy i słodycze.

Wartość średniego koszyka zakupowego w naszym przypadku jest wyższa niż w sklepach małoformatowych działających w mieście. Nasz sklep odwiedza klientów 2–3 razy w tygodniu. Oznacza to, że kupują rzadziej niż mieszkańcy miast, ale za to więcej. Wśród najchętniej kupowanych produktów jest nabiał, warzywa i owoce, co pokazuje nam, że polska wieś się zmienia i dezagraryzuje. Z naszych analiz wynika, że zaledwie około 10% mieszkańców wsi utrzymuje się z rolnictwa, zatem produkcja własna jest dużo mniejsza niż dawniej, i my również możemy na tę potrzebę odpowiedzieć – wskazuje Arnaldo Guerreiro.

Co ciekawe, sporym zainteresowaniem cieszą się również produkty convenience, w tym dania gotowe do spożycia. Nas samych to trochę zaskoczyło, biorąc pod uwagę, że naszymi klientami są głównie mieszkańcy wsi i małych miejscowości, a nie dużych miast, w których tego typu produkty notują najwyższą sprzedaż – dodaje członek zarządu Grupy Eurocash.

Jak zacząć prowadzić taki biznes?

W związku z intesywną ekspansją sieci, jej przedstawiciele cały czas szukają chętnych do pracy. Sieć działa w modelu agencyjnym, a zainteresowanym przedsiębiorcom oferuje bardzo atrakcyjne warunki finansowe. Każdy z nich otrzymuje specjalistyczne, w pełni zatowarowane auto i comiesięczne dofinansowanie do paliwa. W razie jego awarii, można liczyć na szybki serwis zewnętrznej firmy.

Przedsiębiorcy współpracujący z siecią „abc na kołach” mogą liczyć na gwarantowane wynagrodzenie w kwocie 4 000 zł netto. Do tego dochodzi atrakcyjny system prowizyjny, zależny od wypracowanego obrotu. Sieć zapewnia również bieżące wsparcie operacyjne, a także szkolenia i działania marketingowe.

Podstawowe wymagania stawiane przez sieć przedsiębiorcom?  Konieczność prowadzenia własnej działalności gospodarczej i posiadanie prawa jazdy kategorii B.

Mile widziana jest również łatwość w nawiązywaniu relacji i świadomość, że w przypadku „abc na kołach” jedną z gwarancji sukcesu takiego przedsiębiorcy są właśnie dobre kontakty z klientami. W tym modelu detalicznym, co pokazały badania sieci, liczy się to szczególnie.

[BJ]

Źródło: Eurocash

Podziel się:
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.