Dobre rady

Koronawirus: dobre rady nie tylko dla klientów banku

Zalecenie #zostajemywdomu obowiązuje, ale przecież co pewien czas trzeba zmierzyć się z rzeczywistością, wyjść do sklepu, opłacić rachunki. Żyć – po prostu. Jak zachować bezpieczeństwo w kontaktach z bankami i… pieniędzmi?

Kilka dobrych rad, które warto polecić uwadze nie tylko klientów banków…

  1. Ogranicz kontakty z Twoim ulubionym bankiem do niezbędnego minimum. Dla swojego i pracowników banku dobra. Pamiętaj o nich – pracują w usługach, nie warto ich narażać!
  2. Wiele spraw bankowych można załatwić przez Internet lub telefon. Pracownicy banków pomogą w każdej sytuacji, teraz to dla nich najwygodniejsza i najbardziej bezpieczna forma kontaktów
  3. Jeśli podejmiesz decyzję, że wizyta w banku jest konieczna, warto być spokojnym o jakość obsługi – banki bardzo intensywnie zadbały o codzienne procedury czyszczenia placówek. Wykorzystują silne środki odkażające zwłaszcza na powierzchniach, które mogą być dotykane przez klientów.
  4. Personel jest odpowiednio przeszkolony w zakresie najlepszych praktyk zalecanych przez Główny Inspektorat Sanitarny, ale pamiętajmy – trzeba zachować dystans. Im dalej, tym lepiej. Takie czasy…
  5. Staraj się nie używać gotówki!!! Schowaj na lepsze czasy zapas banknotów i monet – na nich wirus czuje się znakomicie.
  6. Jeśli dysponujesz kartą płatniczą z funkcją płatności bezdotykowych, to jest najlepszy czas na jej pełne wykorzystanie.
  7. Jeśli chcesz – w Twoim banku pomogą Ci ekspresowo w pozyskaniu takiej karty. To najwygodniejsze i najbardziej bezpieczne.
  8. To jest także czas płatności mobilnych: telefonem, zegarkiem, opaską z Androidem – wszystko jest lepsze od gotówki.
  9. Nie wypłacaj, o ile to możliwe, pieniędzy z bankomatów. One są również dezynfekowane, ale lepiej dmuchać na zimne. A jeśli już zaistnieje taka potrzeba – używaj zewnętrznej strony zgiętego palca. I zdezynfekuj dłonie tuż po powrocie do domu, wystarczy 30 sekund wody z mydłem.
  10. Nie panikuj. W polskim systemie bankowym wszystko jest na wysokim poziomie. Banki są przygotowane na każdy scenariusz, nie ma potrzeby wypłacania pieniędzy „na czarną godzinę”, nie ma potrzeby histeryzowania, że system padnie – nie padnie.

Banki wdrożyły procedury działań w sytuacji kryzysowej. Zapewniają tym samym ciągłość działania, wiedzą co trzeba zrobić, by ich klienci czuli się bezpiecznie.

Nie zapomnij o smartfonie!

Jeśli korzystasz z płatności mobilnych w smartfonie…. Pamiętaj, że z badań firmy Dscount wynika, że użytkownik smartfona z Androidem dotyka tego urządzenia średnio 2617 razy dziennie!!! Szok? Nie. Nawet, jeśli nie dotyczy to Ciebie, warto przemyśleć, że skoro używasz smartfonu bardzo często, to znaczy, że musi on być zanieczyszczony. Według raportu brytyjskiej firmy Insurance2Go na nieczyszczonym regularnie telefonie znajduje się więcej zarazków niż na desce klozetowej.

Czyść swój smartfon codziennie! Jeśli masz chusteczki dezynfekujące lub 70-procentowy alkohol, użyj! Jeśli nie masz, możesz delikatnie przemyć powierzchnię smartfonu ściereczką nasączoną mydłem i wodą. Pomyśl też o pewnej koincydencji… Jeśli swój smartfon nosisz w kieszeni, do której wkładasz dłonie, to znaczy, że trzeba… oczyścić także kieszeń. Pranie lub dezynfekcja alkoholem nie zaszkodzi.

I co istotne – nie rozsiewaj nieprawdziwych informacji. Aktualne informacje na temat COVID-19, znajdą Państwo na stronie Państwowej Inspekcji Sanitarnej – gis.gov.pl lub stronie Ministerstwa Zdrowia – www.gov.pl/web/koronawirus.

[BJ]

Foto: Gerd Altmann z Pixabay 

Podziel się:
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.